Ελληνική διατροφή

Οι πιο πολλές έρευνες των τελευταίων 40 ετών έχουν αναδείξει την παραδοσιακή ελληνική διατροφή ως μια από τις πιο υγιεινές και ισορροπημένες σε όλο τον πλανήτη.

Αγνό ελαιόλαδο, όσπρια, δημητριακά, άμυλο, φρούτα, λαχανικά, ψάρι και κρέας (με μικρή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και ζωϊκών λιπαρών), είναι οι τροφές που προσδίδουν στην παραδοσιακή ελληνική διατροφή αυτή την εξέχουσα θέση.

Οι βασικές αρχές που αποτελούν τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής ελληνικής διατροφής είναι:

  • Καθημερινή κατανάλωση τροφών φυτικής προέλευσης, όπως φρούτα, λαχανικά, πατάτες, ρύζι, δημητριακά και όσπρια.
  • Καθημερινή κατανάλωση λαδιού ελιάς ως βασικό έλαιο, που αντικαθιστά όλα τα άλλα λίπη και έλαια.
  • Καθημερινή κατανάλωση μικρής ποσότητας γαλακτοκομικών.
  • Κατανάλωση ψαριού και πουλερικών σε εβδομαδιαία βάση (όχι καθημερινή) με προτίμηση σε λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος, πέστροφα και σκουμπρί) και σε γαλοπούλα.
  • Κατανάλωση «κόκκινου» κρέατος (μοσχάρι, χοιρινό κτλ) μόνο 1-2 φορές το μήνα.

Οι ελληνικές παραδόσεις στη διατροφή μας έχουν και αρωμα υγείας, όσο και πνευματικής διαύγειας και ευεξίας.